Σύμφωνα με το Ν 4141/2013(ΦΕΚ Α81/5.4.2013( Επενδυτικά εργαλεία / Παροχή πιστώσεων /Αποκρατικοποιήσεις /Παίγνια/ Φορο-λογικά/ Ασφάλιση αυτ/των κλπ ) και ειδικότερα με το άρθρο 33 αυτού  επήλθαν  τροποποιήσεις  συγκεκριμένων διατάξεων του Κ.Ε.Δ.Ε.  από τις οποίες ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτή της παρ.2 , η οποία έχει ως ακολούθως :

 2. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 61 του ν.δ. 356/1974 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως ακολούθως:

 «Κατ` εξαίρεση, για τις ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις του από φόρο προστιθέμενης αξίας, με τις πάσης φύσεως προσαυξήσεις, το Δημόσιο κατατάσσεται στην υπ` αριθ. 2 σειρά του ίδιου άρθρου και πριν από την ικανοποίηση των απαιτήσεων του άρθρου 976 ΚΠολΔ.» Η κατά τη διάταξη του προηγούμενου εδαφίου κατάταξη του Δημοσίου ισχύει, ανεξάρτητα από την παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, και σε περίπτωση πτώχευσης οφειλέτη του Δημοσίου, σε σχέση με απαιτήσεις του Δημοσίου για φόρο προστιθέμενης αξίας με τις πάσης φύσεως προσαυξήσεις, που γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο πριν από την πτώχευση, ανεξαρτήτως βεβαίωσης τους.»

Μετά την ως προσθήκη το σχετικό άρθρο 61&1  του Κ.Ε.Δ.Ε. διαμορφώθηκε ως εξής :
1 Το Δημόσιον κατατάσσεται εν αναγκαστική εκτελέσει κινητού ή ακινήτου διά τας ληξιπρόθεσμους μέχρι της ημέρας του πλειστηριασμού απαιτήσεις αυτού εκ πάσης αιτίας, μετά των πάσης φύσεως προσαυξήσεων και τόκων και εν τη υπ` αριθ. 5 σειρά του άρθρου 975 του Κώδικος Πολιτικής Δικονομίας.  «Κατ` εξαίρεση, για τις ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις του από φόρο προστιθέμενης αξίας, με τις πάσης  φύσεως προσαυξήσεις, το Δημόσιο κατατάσσεται στην υπ` αριθ. 2 σειρά του ίδιου άρθρου και πριν  από την ικανοποίηση των απαιτήσεων του άρθρου 976 ΚΠολΔ.»

Με την ως άνω νέα διάταξη ουσιαστικά αναβαθμίζεται στη 2η θέση του πίνακα κατάταξης δανειστών τόσο στους πλειστηριασμούς όσο και στις πτωχεύσεις και εκκαθαρίσεις  ,το Δημόσιο για  ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις του από ΦΠΑ μαζί με τις κάθε είδους προσαυξήσεις αυτού ( και όχι για όλες τις απαιτήσεις του και από άλλες αιτίες ) , αφήνοντας στην 3η θέση τις απαιτήσεις των εργαζομένων και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης .

Μαρούσα Πρωτοπαπαδάκη-Δικηγόρος

Το παρόν αποτελεί ενημερωτικό  και μόνο σημείωμα και σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά νομική συμβουλή ή παροχή υπηρεσίας προς οιονδήποτε τρίτο. Συνεπώς ο/η γράφων /γράφουσα ουδεμία ευθύνη φέρει για τυχόν χρήση αυτών από οποιονδήποτε αναγνώστη –τρίτο.